28 Eylül 2008 Pazar

Familiengarten Eberswalde

Ailemizin araştırmacı gezgici yani ben bu Pazar ki rotamızı Familiengarten Eberswalde(Eberswalde Aile Bahçesi) olarak belirledim. Berlin'den yaklaşık 50 km uzaklıktaki bu park Eberswalde şehrinde bulunuyor.
Öğlen gibi düştük yollara, şansımıza hava da güzeldi. Şanser'in uykusu olduğundan arabayı ben kullandım, hem de ilk kez navigasyon eşliğinde...
Parka giriş ücretli, büyükler için 2 Euro, 3 yaşından büyük çocuklar için 1 Euro. Park kuzey Avrupa'nın en eski kanalı olan Finow Kanalı'nın kenarında bulunuyor, bu kanal 400 yıl önce inşa edilmiş. Parka girince ilk dikkatimizi çeken dev kaydırak oluyor. 8 yaşından büyük çocukların kullanabileceği oldukça yüksek ve dik bir kaydırak. Kaydıraktan hemen sonra model tren yer alıyor.


Bu vincin merdivenlerinden 30 metre yüksekliğe çıkılabiliyor.
Park, bana modern sanatlar parkı çağrışımı yaptı. Aletler alışılmışın dışında idi, açıkçası bir çocuk parkı için biraz kasvetli buldum.
Ağaçta neredeyse yapraktan çok elma kalmıştı.

Bu dev cep saati 1999 yılında Guiness rekorlar kitabına girmiş ve tam 20 ton ağırlığındaymış. Maalesef teknik bir arızadan dolayı çalışmıyordu.

Birbirinden farklı bisikletlerin olduğu bu alan Dila'nın çok hoşuna gitti. Bir de deniz bisikletini çok sevmiş kızımız.
Şanser'le ben park için bir değerlendirme yaptık ve 5 üzerinden 2 verdik.

Hiç yorum yok: