Bugün Dubai'de son günümüz.O kadar AVM gezdik şu piramit şeklindeki Wafi Mall'u da bir görelim diyoruz. Park yerindeki arabalardan buranın diğer AVM'lerinden daha lüks olduğu belli. Aslında bu kanıya arabaların markasından değil, plakalarından varıyoruz. Çünkü standart 5 rakamlı plakaların yanı sıra zor bulunan 3 ve 2 rakamlı plakalara ilk kez buranın otoparkında rastladım. Barbaros'un dediğine göre insanlar bu az rakamlı plakalar için yüklüce bir ücret ödüyorlarmış, ne sektör ama!


Tahminlerimizde yanılmıyoruz, mağazalar epey lüks. Bu taş işlemeli çerçeveli ayna favorim.

Wafi'de fazla oyalanmadık. Buradan tekrar Emirates of the Mall'e giderek biraz geziyoruz. Eve geldiğimizde güneş batmıştı, balkondan manzaraya doyum olmuyordu. Bir de inşaatların gürültüsü olmasa.

Uçağımız 02:45'de kalkacağından daha vaktimiz vardı. Sheikh Zayed Road üzerinde bulunan Time Square'a(yine bir AVM) götürüyor Barbaros bizi. Buradaki ChillOut Bar'a giriyoruz. İçerisi -6 derece, girişte ayakkabıdan eldivene kadar veriyorlar. Hemen hemen herşeyin buzdan olduğu bara giriş ücretli. Dışarısı 30 küsürlerde iken içerde -6'da donmak ilginç bir duygu... Ama içerde fazla kalmadık, burada çalışmak istemezdim diye düşündüm.



Dubai'ye veda ederken Burj Dubai'ye gitmeye çalışıyoruz ama ay sonunda açılacağını öğreniyoruz. Bu arada dünyanın en büyük AVM olacak olan(1200 mağaza) Dubai Mall'in de inşaatı gece bile devam etmekte.
Alanda bavulları verip içeri giriyoruz, gerçektende Free Shop'ları epey büyükmüş, kasaların önünde kuyruklar var. Fiyatlar şimdiye kadar gördüğüm Free Shoplara göre gerçektende uygun. Ürünler fazla ilgimi çekmiyor, klasik Free Shop ürünleri. Sadece farklı olarak çılgın develi anahtarlık ve magnetlerden alıyorum, bunlardan iç piyasada bulamamıştım.
Notlar:
- AVM'lerinin içinde Tourist Information bulmak mümkün.
- Çölde safari yapılabilir. Biz Bab Al Shams'a gittik diye safariye katılmadık. Tourist Information'da Vienna Tourism isimli bir firmanın broşüründen aldım. 6 saat süren yemekli çöl safarisinin ücreti 160 Dirhem.
- Şehrin önemli yerlerini gezdiren çift katlı turist otobüsleri mevcut. Bilet ücreti 200 Dirhem, internet sayfaları www.bigbustours.com
- AVM'leri genelde Perşembe, Cuma ve Cumartesi günleri 10:00-24:00 saatlerinde açık. Diğer günler ise 10:00-22:00.
- 2009 sonbaharında Legoland, Universal Stüdyoları ve birçok eğlence parkı Dubailand'da açılacak. Dubai, epey eğlenceli bir şehir olacağa benziyor.
- Dubai şu an kocaman bir şantiye görünümünde, metro inşaatı da hızla devam ediyor.
- Birleşik Arap Emirlikleri halkı yani yerli halk pek ortalıkta görünmüyor. Zaten Dubai nüfusunun yaklaşık %80'nini yabancılar oluşturmakta imiş.
- Hindistan, Çin ve Endonezya gibi ülkelerden insanlar buraya çalışmaya geliyorlar. Çok düşük ücretlerle çalıştıklarından hizmet sektöründe sıkça karşılaşmak mümkün. İşe alınırken belli bir İngilizce seviyesi bile aranmıyormuş ya da otelde çalışacaksa otelcilik eğitimi alıp almadığı şartı aranmaksızın işe alınıyorlarmış. Bence bu yüzden 5 yıldızlı otellerde bile iyi bir servis kalitesi yok. Garson yemek siparişinizi alırken elini sandalyenize dayayabiliyor mesela.
- Lüks AVM tuvaletlerinde kağıt havlu yerine bildiğimiz havluların kullanılmasını ilginç buldum. Hatta bazı restorantlarda sizi kolonyalı havlularla karşılıyorlar.
- Creek Park çocuklu aileler için gezilebilecek hoş bir mekan. İçinde 4 kişilik araba bisikletlerle gezmek mümkün.
- Dubai Alışveriş Festivali sırasında cazip indirimler söz konusu imiş. Bizim gittiğimiz zaman indirim olmadığından fiyatlar Berlin ya da İstanbul ile aynı gibi geldi.
- Yok, ben bu şehrin ruhunu hissedemedim, herhalde sokaklarında gezemediğim için birşey anlamadım. Ya da belki de kendilerine özgü fazla birşeyleri olmadığı için.
- Kışın soğuk ve kapalı havadan sıkılınca şöyle bir ısınmak için ideal bir şehir.
ÖZEL NOT:
Bizi evinde en güzel şekiklde ağırlayan ve vaktini ayırarak bize Dubai'yi tanıtan can dostumuz Barbaros'a tekrardan çok teşekkür ediyoruz.
Bugün Barbaros bizi Dubai'den 45 dakika uzaklıktaki 

Bab Al Shams'a varınca kendimizi hemen havuz atıyoruz, hava epey sıcak. Çöl ortasında havuza girmek epey keyifli oluyor. Tesis çok güzel. Yemyeşil çimenlerde volyebol ya da golf oynanabiliyor.
Öğlen açık büfe yemek saat 16'ya kadar sürüyor. Yemekleri çok lezzetli idi, özellikle mangalda pişirilen tatlı patatese bayıldım. Dubai'ye yolu düşenler otelde kalmasalar da çölde havuz keyfi için bu otele mutlaka uğramalılar.
Akşamüstü saatlerinde şahin gösterisi başlıyor, isteyenlerde deveye binebiliyor.




İnsan kendini masalda hissediyor...
Yemekler kesinlikle süper! Hele tatlı çeşitleri ve lezzeti...








Bugünkü öğle menümüz Big Mac.
Jumeira Road'dan Bur Dubai'ye doğru ilerliyoruz. Dubai adeta dev bir şantiye, her taraf inşaat. 

Burj Dubai uzaklardan hiçde dünyanın en yüksek binası gibi görünmüyor ama şu an 600 küsür metre yüksekliğe ulaşmış, bittiğinde ise 800 metre yüksekliğinde olacakmış.
Dubai Müzesine giriş ücreti 3 Dirhem. 


Sabah kalkınca doğru kahvaltıya gidiyoruz. Gözüme hemen peynir standı takılıyor, Avrupa'daki otellerin kahvaltılarında alışık olmadığımız çeşitlilikte peynir çeşidi var. Otelin kahvaltısı epey zengin ve oldukça lezzetli. Kahvaltıdan sonra doğru havuza, güne serinliyerek başlıyalım... 

Otelden öğlen ayrılıp taksi ile
Alışveriş merkezinin içinde 'Ski Dubai' isimli bir kayak pisti mevcut. Açıkçası bize pek cazip gelmiyor.
Taze meyvalardan yapılan bu karışımlar çok hoşumuza gitti, fiyatları 15-20 Dirhem arası değişiyor. Bu arada 5 Dirhem yaklaşık 1 Euro, 3 Dirhem ise yaklaşık a YTL ediyor. 500 ml'lik su AVM'lerinde 3 Dirhemden satılıyor. Big Mac menü ise 15 Dirhem.
AVM gez gez bitmiyor, normal markaların yanı sıra oldukça lüks markalar da mevcut. Karnımız acıktı, ne yesek derken Al Hallab'da karar kılıyoruz, Lübnan yemekleri yiyeceğiz. Barbaros'la buluşup benim internetten bulduğum 
