Dubai etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
Dubai etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

12 Ekim 2008 Pazar

Dubai'de Son Günümüz

Bugün Dubai'de son günümüz.O kadar AVM gezdik şu piramit şeklindeki Wafi Mall'u da bir görelim diyoruz. Park yerindeki arabalardan buranın diğer AVM'lerinden daha lüks olduğu belli. Aslında bu kanıya arabaların markasından değil, plakalarından varıyoruz. Çünkü standart 5 rakamlı plakaların yanı sıra zor bulunan 3 ve 2 rakamlı plakalara ilk kez buranın otoparkında rastladım. Barbaros'un dediğine göre insanlar bu az rakamlı plakalar için yüklüce bir ücret ödüyorlarmış, ne sektör ama!


Tahminlerimizde yanılmıyoruz, mağazalar epey lüks. Bu taş işlemeli çerçeveli ayna favorim.



Wafi'de fazla oyalanmadık. Buradan tekrar Emirates of the Mall'e giderek biraz geziyoruz. Eve geldiğimizde güneş batmıştı, balkondan manzaraya doyum olmuyordu. Bir de inşaatların gürültüsü olmasa.



Uçağımız 02:45'de kalkacağından daha vaktimiz vardı. Sheikh Zayed Road üzerinde bulunan Time Square'a(yine bir AVM) götürüyor Barbaros bizi. Buradaki ChillOut Bar'a giriyoruz. İçerisi -6 derece, girişte ayakkabıdan eldivene kadar veriyorlar. Hemen hemen herşeyin buzdan olduğu bara giriş ücretli. Dışarısı 30 küsürlerde iken içerde -6'da donmak ilginç bir duygu... Ama içerde fazla kalmadık, burada çalışmak istemezdim diye düşündüm.




Dubai'ye veda ederken Burj Dubai'ye gitmeye çalışıyoruz ama ay sonunda açılacağını öğreniyoruz. Bu arada dünyanın en büyük AVM olacak olan(1200 mağaza) Dubai Mall'in de inşaatı gece bile devam etmekte.

Alanda bavulları verip içeri giriyoruz, gerçektende Free Shop'ları epey büyükmüş, kasaların önünde kuyruklar var. Fiyatlar şimdiye kadar gördüğüm Free Shoplara göre gerçektende uygun. Ürünler fazla ilgimi çekmiyor, klasik Free Shop ürünleri. Sadece farklı olarak çılgın develi anahtarlık ve magnetlerden alıyorum, bunlardan iç piyasada bulamamıştım.


Notlar:

  • AVM'lerinin içinde Tourist Information bulmak mümkün.
  • Çölde safari yapılabilir. Biz Bab Al Shams'a gittik diye safariye katılmadık. Tourist Information'da Vienna Tourism isimli bir firmanın broşüründen aldım. 6 saat süren yemekli çöl safarisinin ücreti 160 Dirhem.
  • Şehrin önemli yerlerini gezdiren çift katlı turist otobüsleri mevcut. Bilet ücreti 200 Dirhem, internet sayfaları www.bigbustours.com
  • AVM'leri genelde Perşembe, Cuma ve Cumartesi günleri 10:00-24:00 saatlerinde açık. Diğer günler ise 10:00-22:00.
  • 2009 sonbaharında Legoland, Universal Stüdyoları ve birçok eğlence parkı Dubailand'da açılacak. Dubai, epey eğlenceli bir şehir olacağa benziyor.
  • Dubai şu an kocaman bir şantiye görünümünde, metro inşaatı da hızla devam ediyor.
  • Birleşik Arap Emirlikleri halkı yani yerli halk pek ortalıkta görünmüyor. Zaten Dubai nüfusunun yaklaşık %80'nini yabancılar oluşturmakta imiş.
  • Hindistan, Çin ve Endonezya gibi ülkelerden insanlar buraya çalışmaya geliyorlar. Çok düşük ücretlerle çalıştıklarından hizmet sektöründe sıkça karşılaşmak mümkün. İşe alınırken belli bir İngilizce seviyesi bile aranmıyormuş ya da otelde çalışacaksa otelcilik eğitimi alıp almadığı şartı aranmaksızın işe alınıyorlarmış. Bence bu yüzden 5 yıldızlı otellerde bile iyi bir servis kalitesi yok. Garson yemek siparişinizi alırken elini sandalyenize dayayabiliyor mesela.
  • Lüks AVM tuvaletlerinde kağıt havlu yerine bildiğimiz havluların kullanılmasını ilginç buldum. Hatta bazı restorantlarda sizi kolonyalı havlularla karşılıyorlar.
  • Creek Park çocuklu aileler için gezilebilecek hoş bir mekan. İçinde 4 kişilik araba bisikletlerle gezmek mümkün.
  • Dubai Alışveriş Festivali sırasında cazip indirimler söz konusu imiş. Bizim gittiğimiz zaman indirim olmadığından fiyatlar Berlin ya da İstanbul ile aynı gibi geldi.
  • Yok, ben bu şehrin ruhunu hissedemedim, herhalde sokaklarında gezemediğim için birşey anlamadım. Ya da belki de kendilerine özgü fazla birşeyleri olmadığı için.
  • Kışın soğuk ve kapalı havadan sıkılınca şöyle bir ısınmak için ideal bir şehir.

ÖZEL NOT:

Bizi evinde en güzel şekiklde ağırlayan ve vaktini ayırarak bize Dubai'yi tanıtan can dostumuz Barbaros'a tekrardan çok teşekkür ediyoruz.

11 Ekim 2008 Cumartesi

Dubai 5. Gün

Bugün Barbaros bizi Dubai'den 45 dakika uzaklıktaki Bab Al Shams Desert Resort'a götürüyor. Yine Jumeirah gruba ait olan bu otel çölde bulunuyor.
Yolculuk öncesi yolumuzun üzerindeki Festival Center'a uğruyoruz. Burası da epey büyük bir AVM. Dubai'de hayat resmen oteller ve AVM'leri arasında geçiyor. İklimin sıcak olmasından mıdır nedir şöyle üzerinde mağazalar olan, gezebileceğiniz büyük bir caddesi yok ya da biz bulamadık. Böyle olunca da şehrin ruhunu fazla hissedemiyor insan.

Çoğu AVM'inde bu şirin develere ve hediyeliklere rastlamak mümkün. Bab Al Shams'a varınca kendimizi hemen havuz atıyoruz, hava epey sıcak. Çöl ortasında havuza girmek epey keyifli oluyor. Tesis çok güzel. Yemyeşil çimenlerde volyebol ya da golf oynanabiliyor. Öğlen açık büfe yemek saat 16'ya kadar sürüyor. Yemekleri çok lezzetli idi, özellikle mangalda pişirilen tatlı patatese bayıldım. Dubai'ye yolu düşenler otelde kalmasalar da çölde havuz keyfi için bu otele mutlaka uğramalılar.

Akşamüstü saatlerinde şahin gösterisi başlıyor, isteyenlerde deveye binebiliyor.



Otelin çöldeki restorantı...
Akşam havuz manzarası

10 Ekim 2008 Cuma

Dubai'de 4. Gün

Bugün Burj Al Arab'da Cuma günü brunchına gidiyoruz. Dubai'de brunch Pazar değil Cuma günü oluyor. Rezervasyonu yaklaşık 1 ay önceden yaptırdık. Dünyanın tek 7 yıldızlı oteli karşımızda duruyor. Denizin üstünde bulunan bu otel karaya minik bir köprü ile bağlı. Otelin girişinde bulunan halılar hemen gözüme çarpıyor, renkler harika. İnsan kendini masalda hissediyor...

27. katta bulunan Al Muntaha restoranta çıkıyoruz. Manzara çok güzel. Yemekler kesinlikle süper! Hele tatlı çeşitleri ve lezzeti...


Masal otelde masal gibi bir yemek yedikten sonra 7 yıldızı hakettiğini düşünüyoruz.


Turist yorulmaz felsefesinden yola çıkarak Creek Park'a geldik. Amacımız otelde kalırken gördüğümüz teleferiğe binmekti. Uzun bir bekleme faslından sonra sıra bize geldiğinde hava kararmıştı ve manzaradan birşey anlamadık. Bir de teleferiklerin klimasız oluşu ilginçti, sen otobüs durağına bile klima koy bunlara koyma.

Akşam yemeğimizi Souk Madinat'da bulunan Pisces Restorantta yedik. Yemeklerin farklı sunumlarla servis yapıldığı bu restorant çok hoşumuza gitti. Patlayan şekerli dondurma çok hoştu.


Gece alemine Jumeirah Beach otelde bulunan 360'da devam ettik. 360 bir gece klubü, özelliği denizin içinde olması. Otelden denize doğru ince bir yoldan yürünerek varılan 360, adı gibi 360 derecelik manzaraya sahip.

9 Ekim 2008 Perşembe

Dubai'de 3. Gün


Bugünkü hedefimiz İbn Battuta Mall. İçerisi farklı ülkelerin(Çin, Tunus, İran, Hindistan...) mimarilerini yansıtıyor. Tek kattan oluşan bu AVM 1,3 km uzunluğunda. Aslında dün gezdiğimiz AVM'den farklı pek mağaza yok ama mimarisi görülmeye değer.




Bugünkü öğle menümüz Big Mac.

Akşamüstüne kadar burada oyalanıyoruz, güneş bu saatlerde dışarda gezmeye pek izin vermiyor. Hedefimiz Dubai Müzesi. Jumeira Road'dan Bur Dubai'ye doğru ilerliyoruz. Dubai adeta dev bir şantiye, her taraf inşaat.



Yoldaki otobüs durakları klimalı.

Burj Dubai uzaklardan hiçde dünyanın en yüksek binası gibi görünmüyor ama şu an 600 küsür metre yüksekliğe ulaşmış, bittiğinde ise 800 metre yüksekliğinde olacakmış.
Bur Dubai'ye varınca arabayı parketmeye zar zor yer buluyoruz. Dubai Müzesine giriş ücreti 3 Dirhem.

Müzenin yer altında bulunan kısmında Dubai'deki eski yaşantı mankenlerle canlandırılmış. Epey başarılı bulduk doğrusu.

Müzeden çıkınca Abra'ların kalktığı iskelelerden birine ilerliyoruz. Bir tür dolmuş motor olan Abralara, apar topar biniliyor ve hemen kalkıyor, ücreti 1 Dirhem. Motoru kullanan parayı topluyor. Abra bizi körfezin karşı kıyısında yer alan Deira bölgesine götürüyor. Gold Souk olarak adlandırılan Altın Çarşısına gitmek istiyoruz. O bölgede aynı zamanda Baharat Çarşısı, Elektronik Eşya Çarşısı da mevcut imiş. Karşı kıyı adeta başka bir şehir başka bir ülke. Zaten Bur Dubai'de değişim kendini hissettirmişti ama Deira tamamen farklı bir dünya. Birileri yanınıza yaklaşıp mallarını pazarlamaya çalışıyor, marka çanta ya da saat isteyip istemediğinizi soruyor. Altın Çarşısının yolunu bulmaya çalışırken bizim Kapalı Çarşı'yı ziyarete gelen turistlerin neler çektiğini anlıyoruz. Altın Çarşısında esnafın geneli Hindistanlı, birkaç dükkandan fikir olsun diye fiyat soruyoruz, ilk söyledikleri fiyatın epey altına düşebiliyorlar. Açıkçası kitaplarda ya da internette yazdığı gibi hiç de dünyanın en düşük altın fiyatları gibi gelmiyor.

Dönüşte nasıl olduysa yolumuzu şaşırdık ve biraz fazla yürüdük, taksiye binelim dedik, taksi mesafeyi beğenmedi. Ara sokaklarda yolumuzu ararken insanların aslında Dubai'de cam bir fanusda yaşadığını düşündüm, çünkü burası bambaşka bir dünya idi. O ana kadar gördüğüm lüks hayattan eser yoktu. Neyse tekrar Abraya bindik ve karşı kıyıya geçerek arabaya ulaştık.

Akşam yemeğimizi Barbaros ile birlikte Grand Hyatt otelin Manhattan Grill isimli restorantında yedik. Fiyatları oldukça yüksek olan bu restorantın yemeklerinden ve servisinden memnun kalmadık.

8 Ekim 2008 Çarşamba

Dubai'de 2. Günümüz

Sabah kalkınca doğru kahvaltıya gidiyoruz. Gözüme hemen peynir standı takılıyor, Avrupa'daki otellerin kahvaltılarında alışık olmadığımız çeşitlilikte peynir çeşidi var. Otelin kahvaltısı epey zengin ve oldukça lezzetli. Kahvaltıdan sonra doğru havuza, güne serinliyerek başlıyalım...



Otelden öğlen ayrılıp taksi ile Mall of the Emirates'e gidiyoruz. Bu alışveriş merkezinin içinde Carrefour'da mevcut. Hatta Tepe Home'u görmek bizi oldukça sevindiriyor. Fiyatlar Berlin'le karşılaştırdığımda hemen hemen aynı.Şanser, 'Alışveriş Festivali' sırasında fiyatların çok uygun olduğunu söylüyor, ne de olsa Dubai'ye ikinci gelişi. Alışveriş merkezinin içinde 'Ski Dubai' isimli bir kayak pisti mevcut. Açıkçası bize pek cazip gelmiyor.


Taze meyvalardan yapılan bu karışımlar çok hoşumuza gitti, fiyatları 15-20 Dirhem arası değişiyor. Bu arada 5 Dirhem yaklaşık 1 Euro, 3 Dirhem ise yaklaşık a YTL ediyor. 500 ml'lik su AVM'lerinde 3 Dirhemden satılıyor. Big Mac menü ise 15 Dirhem.AVM gez gez bitmiyor, normal markaların yanı sıra oldukça lüks markalar da mevcut. Karnımız acıktı, ne yesek derken Al Hallab'da karar kılıyoruz, Lübnan yemekleri yiyeceğiz. Barbaros'la buluşup benim internetten bulduğum Dubai Outlet Mall'e gidiyoruz. Burası Dubailand'de, Al Ain yolu üzerinde. Açıkçası biraz hayal kırıklığı oluyor, benim değimimle sadece çal çaput var mağazalarda...

Eve gidip tekrar çıkıyoruz, Barbaros'un Dubai'deki son keşfi Mado'da akşam yemeği yiyebilmek için epey acele ediyoruz. Mado, Dubai Uluslararası Finans Merkezi'nde ve burası 22:00'de kapanıyor. Barbaros'un tavsiyesi üzerine mantılarından deniyoruz, epey beğendik.


Hard Rock Cafe klasiğini de atlamayalım diyoruz ama nedense pek boş geliyor gözümüze içerisi. Meğerse içki ruhsatları ile ilgili olarak bir sorunları varmış ve 6 ay daha içki satamıyacaklarmış. İçeride sadece bizden başka 3 masa daha var, canlı müzik güzel ama koskocaman mekanda 4 masa olunca eğlenceli olmuyor.


Başka bir mekana geçiyoruz. Jumeirah Dubai Spa Hotel'in yakınındaki El Paso restorantta Triple XXX isimli bir grup canlı müzik yapıyormuş, onları dinlemeye gidiyoruz. 3 bayan ve bir beyden oluşan grup epey eğlenceli geliyor bize...