Prag etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
Prag etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

14 Nisan 2008 Pazartesi

Prag

Pazartesi sabahı yine erken saatlerde yola çıkarak 5 saat sonunda Prag'a vardık. Aslında Prag'a gitmek planımızda yoktu, Şanser Günzburg'dan sonra başka bir yerlere gidelim diyordu ama kesin karar vermemiştik. Açıkçası yolda oy birliği ile kabul ettik Prag'a gitmeyi. Çek Cumhuriyeti artık Schengen vizesini kabul ettiğinden vize sorunumuz da yoktu. Sadece ülkeye girişte 'Vignette' adı verilen ve aracınıza yapıştırmanız gereken bir tür ücretli etiketi(12 €) almanız gerekiyor.
Prag sokaklarında minibüsümüze zar zor bir park yeri bulduktan sonra Charles Köprüsüne doğru yürümeye başladık. Şanser ve ben Prag'a Ekim 2003'te Sparta Praha-Beşiktaş maçı için gelmiştik, bu ikinci gelişimizdi ve birkaç saat kalacağımız bu şehirde bence bu köprüyü görmeliydik. Charles Köprüsü, Vitava Nehri üzerinde ve 13. yüzyılda inşa edilmiş.

Charles Köprüsünde






Köprünün üzerindeki heykellerden birinde yer alan Osmanlı figürü. Acaba bu heykelin hikayesi ne diye merak ettik...



Biraz Vitava Nehri kıyısında gezindikten sonra Stare Mesto(Old Town) meydanına doğru yürüdük. Saat 15'e gelmek üzere idi, meşhur Astronomik Saatin her saat başı olan gösterisini izlemek için tam karşısındaki kafeye oturduk.

Hava şansımıza çok güzeldi, bu sıcak havada dondurma iyi gider diye düşündük. Resimdeki kup yaklaşık 5 €. 15'deki astronomik saat gösterisini alkışlar eşliğinde izledikten sonra(insanlar nedense alkışladılar) tura devam ettik. Bu arada aklıma gelmişken Çekler sanırım Osmanlı'dan çok etkilenmiş olmalılar ki astronomik saatdeki 4 figürden biri Osmanlı figürü.

Biraz meşhur kristal mağazalarına baktık.


Biraz da Prag'ın meşhur tahta oyuncaklarına. Dila tahta bir kolye istedi ben de 2 adet Prag magnetosu aldım.


Meşhur Trdelnik'lerinden tattık.
Biraz da ara sokaklarda kaybolduk...

Sokak tabelaları çok hoşuma gitti.
Birkaç saatlik Prag turumuzdan sonra Berlin'e doğru yola çıktık...