Tatil etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
Tatil etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

8 Eylül 2015 Salı

Lesvos(Midilli) Gezisi / 4. Gün

Klasik kahvaltı ve havuz faslından sonra yollara düşen 6 çocuklu ekibimiz bu sefer Apothika üzerinden Skala Eressos a vardık.

 


Deniz burada istediğimiz soğuklukta idi. 
Karnı acıkan ekibimizin küçük üyeleri balık restorantlarından sıkıldığı için pizza yemek istediler. Onlar dekorasyonu çok hoşumuza giden Flamingo Cafe de pizza yerken biz de tam yanındaki klasik ada restorantında takıldık. 



Adada genelde servis oldukça yavaş, hatta acaba bizi unuttular mı diye endişelenebilursiniz. Eressos da oturduğumuz bu restorantın servisinden ve hijyeninden pek hoşlanmasak da yemeğimizi yedik. Çocukların oturduğu Flamingo Cafe gökkuşağı bayraklı! bir kafe idi ve çok temiz görüyordu. Kahvelerimizi orada içtik. 





Otele dönüşün ardından Skala Kalloni ye yürüyerek tadı damağımızda kalan Pagotelli nin dondurmasından yedik.

Lesvos (Midilli) Gezisi / 2. Gün

Otelin kahvaltısı Avrupa standartları için iyi, Türkiye standartları içinse vasat idi. Peynir iki çeşitti, et ürünleri domuz etindendi ama otel sahibi tarafından yapılan reçeller çok güzeldi. 


Kahvaltı faslından sonra düştük yollara. Kalloni üzerinden önce Agaia Paraskevi ye uğradık. Ardından Madamados'a vardık. Madamados , Mandamados , Mantamados aynı yerler, heryerde farklı yazılıyor, işin içinden çıkamadım. Buranın seramik ürünleri meşhur ve süt ürünleri. Çok şirin bir köy. 
Önce köyün girişindeki seramik atölyesi/mağazasına uğradık. 

Rengarenk seramik ürünlerinin boyanmasını izleyip birkaç Yunanca kelime öğrendik. 

Yürüyerek kilisenin dibindeki kafeye oturup birer kahve içtik. Yunan kahvesinin farkı daha az kavrulmuş olan kahveden yapılıyor olması sanırım. 
Kiliseyi
 gezemedik çünkü kapanmıştı. 


Bu küçük dükkanın adı Adalı. Adaya özgü bir peynir olan Ladotiri peyniri(biz sepet peynirine benzettik) alabilir ya da ayak üstü koyun sütünden yapılan damlasakızlı, tarçınlı sütlacından(1,50 Euro) yiyebilirsiniz. Biz yoğurdunu da denedik, çok lezzetli idi. 
Deniz faslından sonra akşam yemeği için adanın kuzeyinde bulunan Skala Sikaminias a geçtik. 
Şirin limanında restorantlar mevcut, yine limanda minik bir kilise var.


Yukardaki fotoğrafta bulunan beyaz yapı bir kilise. 


Yemeği Anemoessa isimli bir restorantta yedik. Adada yediğimiz yemeklerde en yüksek hesabı burada ödedik, ada standartına göre fiyatları yüksekti. 


Biz restoranta geldiğimizde vaftiz töreninden ayrılan bir grup restoranttan ayrılıyordu, bu şirin kutuyu Revna ya verdiler. 

Kiliseye çıkınca merdivenlerin ve kapısının süslendiğini gördük, belli ki akşama düğün vardı. 

Kiliseye damat ilk önce geldi, elinde gelin çiçeğiyle. Daha sonra ise gelin geldi, babasının kolunda. 




Yemeğin ardından yine aynı limandaki Traverso isimli kafede oturduk. Kafenin herbiri farklı desenlerde elle boyanmış masaları çok güzeldi. 





Geceyi Molivos da sonlandırdık. Gece geldiğimiz için kalesini ziyaret edemedik, eski çarşısında ve sahilinde gezdik. 



31 Ağustos 2015 Pazartesi

Lesvos(Midilli) Gezisi Notlar


  • Adaya günübirlik gidecekseniz sezonda haftasonu gitmeyin derim. Çünkü kalabalık sebebiyle feribotlar geç kalkıyor, Midilli ye girişte ise uzun pasaport kontrol kuyruğu oluşuyor. Zaten adada 14:00-18:00 arası hemen hemen tüm dükkanlar kapalı. 
  • Biz biletimizi Jale Tur un internet sitesinden 75 TL ye aldık, online bilet indirimi var. Çocuklara bilet ise ofisten alınabilir. 
  • Bizim gittiğimiz sırada Suriye deki olaylar sebebiyle bol bol Suriyeli mülteci vardı. 
  • Lesvos da limanın bulunduğu Mytilini bizdeki adıyla Midilli en büyük yerleşim yeri. Adaya biz bu yüzden Midilli diyoruz sanırım. 
  • Kalmak için Kalloni Körfezinde bulunan Skala Kalloni yi tercih etmemizin sebebi adanın birçok bölgesine ulaşım kolaylığı, adanın orta noktası gibi düşünülebilir. 
  • Adada hayvancılık yapıldığından süt ve süt ürünleri meşhur. Dondurmalarda yerel süt kullanılıyormuş.
  •  
  • Okuduğum bloglarda Ion marka çikolatanın Yunanistan ın meşhur çikolatası olduğu söyleniyordu, girdiğimiz yerel bir markette görünce hemen aldım.
  • Bol bol frappe içtiğimizden Nescafe Classic in bu şirin ambalajını görünce dayanamadım, evde yapmayı deniyeceğim. 
  • Uzolu şekerler bildiğimiz anasonlu şeker, Midilli deki Freeshop dan aldık. 

24 Temmuz 2008 Perşembe

Tekrar Altınoluk Günleri

Sayılı günler çabuk geçti, Şanser 16 Temmuz'da Berlin'e döndü. Biz de birkaç gün sonra tekrar Altınoluk'a geldik. Çocuklar deniz ve güneşten bolca yararlansınlar istiyoruz.

Bugün Altınoluk mendirekte kurulan akvaryuma götürdük Dila'yı. Akyaryumda köpek balıkları, vatoslar, su kaplumbağası, ahtapot ve yine Altınoluk açıklarında yakalanan çeşitli balıklar var. Köpek balığını bu kadar yakından görmek çok hoş ama denizde bu kadar yakından görmek istemem doğrusu.
Altınoluk Mendireği
Dila mısır beklerken

8 Temmuz 2008 Salı

Altınoluk'ta Son Gün

Yarın İstanbul'a dönüyoruz. Çocuklar artık iyice denize alıştılar. Sena'yı bıraksak tek başına denize girecek, Dila ise kollukları ile tek başına yüzebiliyor.
Akşam yemeğimizde ehl-i keyiflerle pek bir keyifli geçti...