11 Temmuz 2016 Pazartesi

Lavanta Kokulu Köy - Kuyucak

Bu fotoğrafları ilk kez görsem ben de herkes gibi Fransa'nın güneyindeki Provence bölgesinde çekildiğini düşünebilirdim. 
Ama bu fotoğraflar Isparta ilimizin Keçiborlu ilçesinin Kuyucak köyünde çekildi.
 Nam-ı diğer Lavanta Kokulu Köy. Benim böyle bir köyün varlığından haberim instagram sayesinde oldu. Yolumuz buralara düşmese de düşürdük ve bir temmuz sabahı bu harika köye vardık. İnsanın kendini o dev lavanta demetlerinin içine atası geliyor. Nerde, nasıl fotoğraf çekeceğimi şaşırdım resmen.





 Gitmeden önce lavantalı dondurmaları olduğunu da öğrenmiştim. Doğrusu çocuklar da ben de çok merak ediyorduk lavanta dondurmasını.
Derken kendimizi köyün kadınlarının ( Gelecek Turizmde programı kapsamında Keçiborlu Kaymakamlığı ve Anadolu Efes in yardımlarıyla) kurmuş olduğu kooparatifde bulduk. Binanın boyasına kadar kadınlar herşeyi kendileri yapmışlar. Burada gözleme yiyebilirsiniz, ayrıca lavanta, lavanta yağı, lavanta balı vb ürünler yanında lavantadan hazırlanmış türlü hediyelikler de satın alabilirsiniz. 
Biz o yörenin sütünden hazırlanmış olan lavantalı ve güllü dondurmadan yedik, ikisini de çok beğendik.

Yolunuz buralara düşerse lavanta hasadı başlamadan mutlaka ziyaret edin derim.

Hiç yorum yok: