9 Temmuz 2009 Perşembe

Floransa

Saat 10 gibi otelimizden ayrilarak Venedik`e veda ediyoruz. Dogrusu ben doyamadim Venedik`e, nedense her sokagini gezmek görmek duygusu uyandi icimde, bir de bebek arabalarini indirip kaldirmaktan nedense hep birseyleri kacirmisim gibime geldi. Kimbilir belki birgün Sanser`le basbasa gitmek kismet olur...
Venedik-Floransa arasi 254 km, son anda hazirladigimiz hizlandirilmis Italya turumuza Floransa`yi da ekledik, Pisa son noktamiz, o yüzden Floransa`da araya girdi sanirim, yoksa icimde Floransa`ya karsi hic merak yoktu. Ama fazlacana tarihi eseri barindirdigini ve müzelerine girebilmek icin önceden bilet ayirtmak gerektigini okumustum. Zaten bu gezimizde müze ziyareti olmayacagindan ve son anda ayarladigimizdan böyle bir rezervasyona gerek yoktu.
Öglen 1`e dogru otele vardik. Otelin önünden 26 numarali otobüse binip merkez istasyonda indik. Ilk hedefimiz olan Duomo`ya yürüyerek hemen ulastik.
Duomo 3 farkli renkte mermerden insa edilmis.
Katedralin disindaki heykeller oldukca gercekci. Girisinde upuzun bir kuyruk vardi ve hava oldukca sicakti, biz de disardan bakmakla yetindik.

Duomo`nun tam karsisinda bulunan bu bina Battistero yani vaftizhane.

Bu meydandan ayrilip Via Calzaivoli caddesine giriyoruz. Cadde üzerinde bircok magaza mevcut. Sena ve Dila artik iyicene yoruldular, ikisi de uyuyor. Veee karsimda Disney Store, Dila ve Sena da uyuyor, gezmek icin tam firsati.

Magazaya daliveriyoruz...

Buradan cikip caddede ilerliyoruz, Piazza della Signoria`ya vardik (Signoria Meydani). Meydanda Palazzo Vecchio yani Eski Saray bulunuyor.Kaleye benzeyen bu bina 13. yüzyil sonlarinda hükümet binasi olarak insa edilmis.
Meydan acikhava müzesi gibi.

Michelangelo`nun Davut heykelinin kopyasi da bu meydanda bulunuyor.
Meydandan ayrilip Uffizi`ye ilerliyoruz. Uffizi ofisler demekmis, simdilerde ise bir sanat galerisi. Bir katinda da Osmanli padisahlarinin tablolari sergilenmekte imis.

Uffizi`yi gecince karismiza Arno Nehri cikiyor. Ponte Vecchio(Eski Köprü) Floransa`nin en eski köprüsü imis. Üzerinde kuyumcu dükkanlari mevcut olan bu köprüden gecip karsi kiyiya ulasiyoruz.

Köprüden manzara
Palazzo Pitti(Pitti Sarayi)`ye kadar yürüdük. Buradaki Boboli bahceleri de meshur imis, ama hepimiz havanin sicak olmasindan dolayi cok yorulduk, buradan geri dönmeye karar verdik. Söyle biryerlerde oturup soluklanalim dedik, oturacak dogru dürüst mekan bulamadik, dondurmacilarin oturacak yeri yoktu(bu arada dondurmanin topu 2,50 Euro idi), cafeler ise nerdeyse yola kurulmustu ve minnacik masalarda egzos dumani cekerek oturmak cazip gelmedi.
Ben Venedik`in kaldirimlarini daracik beklerken orada cok rahat gezdik ama Floransa minicik kaldirimlari ile bizi zorladi. Rönesansin besigi bu sehire bizdeki Mahmutpasa`yi aratmayacak saticilarin olmasi hic yakismamisti bence, kesinlikle sehrin siluetini bozuyorlardi. Hele hele sahte ürünleri Avrupa`nin göbeginde görmek ayri bir sok etkisi yaratti bende.
Tekrar otobüs duragina yürüdük ve 1 saat kadar otobüs bekledik, durakda oturacak biryer olmayisi bir hayli ilgincti. Kimse de otobüs neden gelmiyor diye gidip sormadi, beklemeye devam etti, Sanser en sonunda dayanamayip soförlere sordu "Problema" deyip durdular. 1 saat sonunda gelen otobüs bir anda doluverdi, biz de ikincisini bekledik.
Yorgun argin bir sekilde otele geldik, disarda yemek yiyecek bir yer aradik ve tekrar otele gelip uyuduk...

yesim dedi ki...

Floransa'da bizde hemen hemen aynı turu yaptık.Roma'ya geçerken yol üstü uğramıştık.

Gezgiçler dedi ki...

Bir tek Michalangelo Tepesi kaldi sanirim eksik. Ama oraya gidecek halimiz yoktu, bir se sehir pek cazip gelmedi nedense. Az calisarak gittim ama bak yine de iyi tur rehberligi yapmisim, herbiryeeleri gezdirmisim:-)

Reyhan dedi ki...

Disney Store'un önündeki fotoğrafını mail ile göndersene, çok güzel ama blogdan zoom yapamadım. Nedense bazı resimlere zoom yapılabiliyo, bazılarına yapılamıyo, yükleme şekline göre değişiyo belki de..

yesim dedi ki...

Michaelangelo'yu gördük evet güzel manzara ama kaybın yok. Tebrikler Gezgiç'cim.
Yaa bu kadar olur Reyhan önemli konuya parmak basmışsın. Bende aynı dertten muzdaribim.Bana da lütfen foto.