8 Temmuz 2009 Çarşamba

Venedik`de 2. Gün ve Jesolo Lido

Bugün otelden cikmamiz 11`i buldu. Yine otobüsümüze bindik ve Piazzale Roma`da indik. Bugünkü hedefimiz ilk olarak Ghetto, bir zamanlar yönetim Yahudileri bu bölgede yasamaya zorlamis. Sehrin en eski sinagogu da bu bölgede bulunuyormus. Yine bir sürü sokakciklar ve köprülerden gecerek hedefimize ulasmaya calisiyoruz. Sanser bu sefer haritayi siki takip ediyor, hangi yollardan gidersek daha az köprü geceriz diye hesapliyor.
Venedik`in meshur maskeleri nedense bana ürkütücü geliyor. Ama yine de dayanamayip magnetolarindan aliverdim.
Italyanlar da bizim gibi disarda camasir kurutmayi seviyor olmalilar.

Ve Ghetto`ya variyoruz.
Bir sonraki hedefimiz ise Madonna dell´Orto. Bu kiliseyi de gezip sokaklarda kaybolmaya devam diyoruz.

Sokakciklar cok hos dogrusu.
Ve kendimizi Strada Nova isimli bu genis caddede buluyoruz birdenbire. Karnimiz acikti, McDonalds imdadimiza yetisiyor, cocuklar oyuncak ugruna birseyler yiyorlar.

Dila maskelerden bol bol deniyor, o da ilk basta benim gibi ürkütücü buldu maskeleri...
Sanser denize girmek istiyor. Otele dönüyoruz, biraz cocuklar icin aktivite.
Otelin tam karsisinda bir alisveris merkezi var, üst katinda bu mini lunaparki bulunca cok sevindiler.
Denize girilecek ama nerde, aslinda Trieste`ye gitmek istiyorduk ama 80 km gözümüzde büyüyor. Dogaclama gidiyoruz arabayla, Mare tabelasini görünce o yöne gidiyoruz. Derken kendimizi Jesolo Lido`da buluyoruz. Ben burayi nedense Akcay´a benzettim.
Saat biraz gec denize girmek icin, plaj bosalmis. Kumlar bile soguk ama Sanser kendini buz gibi sulara birakiyor. Biz de kumda yalinayak stres atiyoruz.

Aksam oldu, yemek vakti. Sanser arabayi parkettigi yerdeki restorantin güzel oldugunu söylüyor. Domino isimli bu restorantin oteli de var.

Hava karardi, az önce araba ile gectigimiz yol trafige kapanmis, sokaklar biz geldigimizde sakindi simdi kalabalik. Icimiz aciliyor, biz de kendimizi kalabaliga birakiyoruz.

Bir yerlerden müzik sesi geliyor, bu güzel rock konserini biraz dinlemeden edemiyoruz.

Bu bisikletlere bayildik, kiralandigi yeri bulduk veeee biz de trafikte terör estiriyoruz. Acayip eglenceli.
Bar ve restorantlarin cogunda canli müzik var, bu ana cadde isil isil, cok sevdik biz burayi. Meltem`le bir yazlik almaya karar veriyoruz.

Veee yine piller tükendi, dile kolay 1 saat boyunca bisiklete bindik. Otelimize dönüyoruz...