26 Nisan 2008 Cumartesi

Renkli Kurabiyeler

Dila'nın grubu evvelsi gün anaokulunda kurabiye yapmıştı. Öğle uykusundan sonra Dila'yı almaya gittiğimde kendi yaptıkları renkli kurabiyeleri yerken buldum ufaklıkları. Dila 1 tane yedi ve ikincisini istedi eğitmeninden ama maalesef herkese 1 adet kurabiye yapılmıştı ve bizimki ağlıyarak ayrıldı sınıfından...


Ben de ona bizim de evde renkli, süslü kurabiyeler yapabileceğimizi söyledim de bizimki yaygarayı kesti. Neyse dün malzemelerimizi aldık.








Bugünde kahvaltı faslından sonra kurabiye yapmaya başladık. Klasik kurabiye tarifini kabartma tozu koymadan uyguladım. Kalıplarla çeşitli şekiller yaptık. Kurabiyeleri pişirdikden sonra 'Zuckerguss' denilen ve renkli şeker tanelerinin kurabiye üzerine yapışmasını sağlayan karışımı hazırladık. Ve işin en zevkli kısmı, süsleme...






Dila mutfak önlüğünü giyip itina ile çalıştı.




Ben de şu resimdeki uğur böceğini yapmaya çalıştım ama acaba benzetebildim mi?

Sonuçta böyle bir tabak hazırladık.



Ama açıkçası resimlerdeki gibi süslü kurabiyeleri yapmanın zor olduğunu anladım.

-Süs malzemesi olarak Schwartau isimli markanın ürünlerini(renkli boncuklar ve tüp kalem) kullandık. Yanılmıyorsam bu markanın ürünleri İstanbul'da büyük marketlerde de satılmakta.

-Zuckerguss yapımı çok kolay, pudra şekerine su ya da limon suyu ekleyip pürüzsüz bir karışım elde edinceye kadar karıştırıyorsunuz. Kıvam olarak tutkalımsı bir kıvam elde edinceye kadar su ekleyebilirsiniz. Ayrıca farklı renkler elde etmek için gıda boyası da eklenebilir.

1 yorum:

yesim dedi ki...

Arzu'cum bayıldım kurabiyelere tarifini istiyorum. Gelince bizede alalım malzemelerden Ediz'le bende yaparım. Hatta belki doğumgününe yaparım.
Harika olmuşlar ellerine sağlık.