23 Ekim 2008 Perşembe

Dila'nın Anaokulu ile Bockwindmühle Gezisi

Bugün Dila'nın anaokulu ile Berlin'in Marzahn ilçesinde bulunan Bockwindmühle'ye gittik. Bockwindmühle bir yel değirmeni cinsinin ismi imiş, şehrin ortasında 15 yıllık geçmişi olan bir yel değirmeni. Adamlar tutmuşlar o arsaya bina dikeceklerine yel değirmeni inşa etmişler, etrafını da park yapmışlar.
Dila'ların anaokulu grubu 15 kişi, öğretmenleri çocukları tek başına götüremeyeceği için velilerden bir kişi gelebilir demişti. Ben de gönüllü oldum bu geziye katılmaya. Sabah 9'da düştük yollara, önce trene ardından tramvaya bindik. Her biniş ve inişde de çocukları koyun misali saydık. Bugün 11 çocuk vardı da iş biraz daha kolay oldu sanırım.
Değirmeni gezdirmek için bir görevli geldi, merdivenlerden çıkarak değirmenin içine girdik.
Değirmenci bay Wolf çocuklara yel değirmeninin nasıl çalıştığını, ne işe yaradığını onların anlayacağı dille anlattı.Daha sonra dışarı çıktık, burada da çocuklar el değirmeni ile buğday öğüttüler, öğüttüklerini de elediler... Dila bu işi çok sevdi. Buğday tanesinin un olabilmesi için nasıl aşamalardan geçmesi gerektiğini öğrendi.
Gezimiz yaklaşık 1 saat sürdü, dönüş yolunda hepsi yorgun görünüyordu...
Bu fotoğrafı da Ostkreuz tren istasyonumuzdan çektim, yenileme çalışmaları dahilinde istasyonun üst geçitlerini yıkıyorlar. İnşaat taaaa 2016'ya kadar sürecekmiş.


Bu da mahallemize gelen sonbaharın resmi...

2 yorum:

yesim dedi ki...

Dila'nın keyif aldığı yüzünden okunuyor.
Mahalleniz çok güzel görünüyor.

DiLeK dedi ki...

Aaa.. ben de aynı şeyi yazacaktım, Dila çok eğlenmişe benziyor. Artık her pasta börek yapışınızda anarsınız un yapımını ;)