9 Mayıs 2008 Cuma

Friedrichstrasse/Unter den Linden

Bugünkü turumuza Dila'yı anaokuluna bıraktıktan sonra Gendarmenmarkt'dan başlıyoruz. Berlin'in en güzel meydanlarından biri bence. Bu meydanda biri Alman biri Fransız kilisesi olmak üzere iki adet kilise ve bir tiyatro salonu bulunmakta. Geçmişi 17. yüzyıla dayanan Gendarmenmarkt, 2. Dünya Savaşı sırasında ağır hasar görmüş.

Buradan Friedrichstrasse'ye doğru yürüyoruz. Hedefimiz Özlem'in görmek istediği La Fayette mağazası.Burayı bir müze gibi gezdikten sonra Unter den Linden istikametine doğru caddede yürüyüşümüze devam ediyoruz. Bu caddede lüks markaların mağazalarına rastlamak mümkün; Hugo Boss, Hermes, Louis Vuitton, YSL ve Gucci bunlardan bazıları.
Französische Strasse metro istasyonu

Unter den Linden(Ihlamurlar Altında) caddesinde yürürken bir avluda Berlin'in simgesi olan ayıların sergisi vardı. Her birini farklı ülkelerden sanatçılar boyamıştı.

Bizim ayımızın da fotoğrafını çekmeden edemedim.
Ve caddenin ucundaki Berlin'in simgelerinden biri olan Brandenburger Tor(Kapı)'a vardık. Kapı yıllarca doğu-batı sınırı olarak kullanılmış.

Kapının önünde bulunan bu çok oturgaçlı bisiklet kiralanmayı bekliyordu.

Kapıdan geçerek sağa dönüyoruz, Almanya Parlamentosu Binası (Reichstag) görünüyor. Yollarda duvarın izine rastlamak mümkün. Bir zamanlar Berlin'i doğu-batı olarak ayıran duvardan geriye işte böyle izi kalmış. Şehrin çoğu yerinde bu izlere rastlamak mümkün, duvarın şehri nasıl ayırdığı hakkında insana bilgi veriyor.

Bu sefer de kapının soluna doğru yürüyoruz. Avrupa'da öldürülen Museviler için yapılan anıta geliyoruz.

Arabamıza binerek rotamızı Potsdamer Platz'a çeviriyoruz.

Potsdamer Arkaden'de yemeğimizi yedik, Şanser'de Dila'yı okuldan alıp Potsdamer Platz'a geldi. Gezecek yer çok olduğundan tekrar arabamıza binip Charlottenburg Schloss(Charlottenburg Sarayı)'a doğru yola çıkıyoruz.

Siegessäule(Zafer Kolonu)'de yolumuzun üzerinde. 1873 yılında Prusya-Danimarka savaşında kazanılan zafer üzerine inşa edilmiş.

Charlottenburg Sarayı barok tarzda inşa edilmiş bir saray ve 17. yüzyılda Friedrich III'ün eşi Sophie Charlotte adına yaptırılmış.

Sarayın bahçesi her mevsim bakımlı

Sarayın parkında güzel bir yürüyüş yaptık...